onsdag 9 december 2009

tar mig tid en stund...

Ibland måste man ju göra det... Orkar inte skriva så ofta, det är så mycket annat jag vill hinna med ju! Känns ändå som att vi är inne i ett bra flow just nu. Får faktiskt saker gjorda här hemma, vilket ju inte är helt fel. Nu tänkte jag glänsa lite med hur duktiga vi är... Om du vill slippa läsa ego-skrift så föreslår jag att du surfar vidare nu. ;)

Senaste projekten har varit:

Rensa/städa matkällaren/förrådet. Det har sett ut som ett ännu värre bombnedslag än kontoret. Tog tag i det när Fredrik var i GBG förra veckan. SÅ tillfredsställande!!! Jag är ganska så lättroad jag... ;) Nu är det så grymt fint där nere och jag tvingar alla som kommer hit att gå in och titta och berömma... Hm. Inte alls egocentriskt.

Rensa skafferiet: Hittade diverse matvaror som var bäst före 2006. Kryddor och kex, men ÄNDÅ!! Slängde en hel sopsäck där också. SKÖNT!!

I söndags hjälptes mannen och jag åt med att få upp kökslampan över matbordet. det har bara tagit oss tre år och typ 3 månader att få detta gjort. Det blev många svordomar (F) och trixande innan den äntligen satt på plats. Det stod nämligen inte utanpå kartongen hur svår den var att sätta upp... Antagligen var den till för yrkesfixare och inte hemmatrixare. Men, men, Fredrik bet ihop och redde ut det hela och vi var sedan mäkta stolta över vår fina lampa.

Veckans stora nyhet är annars att Elliott fått en tand!!!!! Vilken stor kille alltså. Kan inte fatta det. Sex månader på lördag, vad tiden går fort! Han provsmakade välling igår, det var mums!

Nähä, jag borde nog sätta lite fart nu, har insett att jag är tidsplanerings-challenged. Hur jag än tänker och planerar min tid så lyckas jag alltid röra till det och blir sen och får stressa som en galning. Usch, försöker verkligen, men ska jobba mer på det.

Idag blir det frissan nu på fm, Elliott ska promenera med mormor under tiden, skoj!!! Han var så himla trött nu på morgonen och fick sova lite till vid nio.. Hör inte till vanligheterna, men det blir säkert bra! Kanske skulle passa på att duscha lite medan han sover, sen är det dags att packa ihop oss och åka.

Blir ingen bild idag gott folk, inser som tur är att det skulle spräcka min tidsplan totalt. (bra elin!!) ;)

Ha det gott allihopa!!!

Kram

1 kommentar:

  1. Och jag som ville se lampan! :-)
    Duktiga är ni i alla fall!
    Kram till er alla.
    /Rebecka

    SvaraRadera