onsdag 4 november 2009

Gräsänka och vinterväder

Så var det vinter då.. Pirr i magen när jag insåg att det som såg ut som regn faktiskt var SNÖ!!! =) Stor glädje och lycka. Har väl på senare år insett att jag är en äkta snö/jul-junkie... Är sjukligt såld på allt som hör vintern till. I morgon kan det hända att det ur mina högtalare strömmar jul-musik... Måste ju börja vänja Elliott så smått innan jul-manin drar igång på allvar!



Elliott har upptäckt sin fina räv-skallra!


Idag och i morrn är Fredrik ute och reser med en schweizisk leverantör så jag, Elliott och Hackebus är home alone. Inte världens roligaste, men det funkar rätt bra. Är så glad att det bara är tillfälligt, att jag har en underbar man som kan tänka sig att bo med mig. *älskar*

Var på Hemmakväll idag och hyrde film, så till helgen väntar en rejäl DVD-orgie!! Eller ja, jag hyrde bara tre, men för oss som med nöd och näppe håller oss vakna till en EN film, så känns det berättigat att kalla det orgie. =) Det blev The proposal med Sandra Bullock, senaste Wallander (Prästen) och Änglar och Demoner. Känns bra, ser fram emot ett filmdejter med min prins.

Annars rullar det på här hemma tycker jag. Elliott busar på som vanligt, började häromdagen att fejk-hosta, liksom bröl-harklar sig som en hel karl.. Det låter bara för komiskt.

Två hungriga grabbar i väntan på kvällsmat

Nähä, jag som tänkte gå och lägga mig jättetidigt och försöka sova ikapp lite, det här duger inte!Ska bli så otroligt skönt att krypa ner i ett fluffigt duntäcke, lite småkallt här i huset. Vår luftvärmepump har trots allt sina begränsningar, som t.ex att sprida värmen i huset. *hmm*. Vi får nog fortsätta fundera på alternativt uppvärmningssätt.


Nu ger jag mig för idag!! Tack för att just du tog dig tid att läsa.. ;)

*kram*

4 kommentarer:

  1. Vad bra att det blir enklare att kommentera. Skrev en kommentar till ditt första inlägg, men det försvann på vägen...
    Kul att kunna uppdatera sig om ditt/ert liv utan att vara "hemma".
    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Hehe..., men skriver man anonym kanske det ändå är bra att tillkännage sig någonstans. Och det är Rebecka som skriver alltså! :-)
    Kom på en till grej angående julen: jag satt hemma redan förra helgen och planerade julpynt. Tror inte att jag lyckas övertala Per om en julgran eftersom vi troligtvis inte är hemma så mycket över själva julen, men massa pynt kan man ha ändå!
    Kram
    /Rebecka

    SvaraRadera
  3. *haha* ja du rebecka, det blev väldigt anonymt helt plötsligt! ;) ja julpynt ja..dit har jag inte kommit till än. sitter just nu och ser med blandade känslor på vårt paviljongtak som är tyngt av snö.. kul med vitt och vackert, men borde ha tagit ner taket tidigare! men så är det!

    stå på dig med julgranen, man kan ju faktiskt sätta upp den tidigt och gå och njuta av den lääääänge!! =)

    kramar på dig

    SvaraRadera
  4. Ute faller snö, i spiltan Blacken står......

    SvaraRadera