måndag 9 november 2009

Våffelbrunch och Biggest Loser

Gårdagen bjöd på mycket trevligheter... Elliott och jag firade Fredrik på morgonen, Elliott hade skrivit på kortet! =)

På förmiddagen var vi bjudna till fam Lindorsson/Isaksson på våffelbrunch. Väldigt trevligt och gott, mysigt att ses sådär på söndagen. Jag har inte ätit våfflor på en massa år, men nu klarade jag t.o.m att äta lite grädde på dem. (Har haft nån slags mental grädd-intolerans sen jag föråt mig på pannkaks-tårta när jag var typ 5 år.) Jättegott, de hade fixat så fint!! *tack*

På em var det så dags att ira min egen pappa. Hade tänkt ut att jag skulle bjuda på middag och bjuda på något nytt och höstigt som typ en gryta eller liknande. Hittade nämligen en massa goda recept på kokaihop.se häromdagen. Det visade sig dock att jag måste varit extremt hungrig där jag surfade omkring, för när jag skulle kolla de sparade recepten igår så var det typ bara omelett, räkröra och en mkt avancerad smörgåstårta... *öhh*

Det blev istället Sara Lee's pizzakit med skinka, räkor och champinjoner på, gott det också, men inte lika många stilpoäng bara. =( Fredrik var söt och tog kommandot i köket då jag hade svårt att fokusera och koncentrera mig på vad som skulle göras. Kalas med pappa, Johan och Karin alltså, trevligt!!

Innan middagen var det dags för avslutning=invägning i vår Biggest Loser-tävling. Vi bestämde i somras när vi satt ute hos pappa att vi alla ville tappa några kg var och inspirerade av bästa serien the Biggest Loser (lör och sön morgnar på 5an) gjorde vi en tävling av det hela. Den som under tre månader (blev 4,5 månad till slut) gick ner mest i vikt (procentuellt sett) skulle bli vinnare. Alla la 150 kr till en prispott så den som vann skulle dra hem 900 kr!! Inte illa va?

Första månaden var jag helt otroligt slö och tänkte att; det är ju flera månader kvar, men i slutet av sep när jag slutade med det där skitgodiset så började det rulla på. Fredrik kämpade också, kul med ett gemensamt mål. Bestämde oss tidigt för att splitta pengarna om en av oss vann, för att slippa att vi skulle börja sabba för varann...

Igår stod så resultatet klart! JAG VANN!!!!!!!!! Minskat min vikt med 12,9 % sedan slutet av juni.. *stabilt*. Haha, lite skryt som vanligt, men det kan jag leva med. Fredrik slutade som hedervärd 2a på 9,1 %! *yeay* =)

Kvällen avslutades med Wallander-Prästen. Helt okej film, men absolut inte en av de bästa. Helt finito sen båda två.

Fredrik reser en del även denna vecka, men är bara borta en natt på hotell, skönt. Blir att titta på Ullareds-tokarna själv ikväll helt enkelt. ;) Annars lär det bli en mycket tidig kväll, är helt slut ju.

Nähä, bäst att väcka pyret, så han hinner vara vaken innan han ska sova igen... ;)

Tack och hej!!

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är (och Fredrik också förstås). Tänker att det måste vara extra svårt att motstå frestelser när man är hemma och mammaledig, då gäller det verkligen att man peppar varandra.
    Kram

    SvaraRadera