lördag 7 november 2009

Hänt sen sist.. ;)

Hej hopp i lingonskogen!! (nostalgisk tillbakablick på hur det såg ut i min dagbok för en sisådär 12 år sen. =) Jag hade bestämt mig för att varje dag ha en ny hälsningsfras i dagboken, inspirerad av BERT såklart.... Ja, det var tider det.

Har inte haft tid att skriva på ett par dagar, tänkte passa på att skriva så tangentbordet knorrar medan Elliott äter gröt med sin pappa.

I torsdags var det dags för babysim efter en veckas uppehåll för höstlov. Gick över förväntan, var ju där ensam för första gången eftersom Fredrik var iväg. Lite trixigt med duschande och dyl med lillkille på armen, men det gick. Elliott plaskade på som en jet-propeller (finns det?) och har insett att det är jättekul när det skvätter överallt, spec. på mamma!

Skönt att få hem Fredrik på kvällen sen, det är så mycket mysigare med honom hemma! Kollade på SOS Gute på kvällen, en tradition i det Carlsenska hemmet. Känns som sommar all over igen. Fast det ska väl erkännas att jag personligen aldrig satt min fot på Gotland.. *hm* Vill gärna åka över, ser så fint ut, men det har bara inte blivit av.....Får väl bli en familjesemester dit inom de närmsta åren. Vi har ju en stående inbjudan till Mats och mammas "tält med plåt-tak". =)

I fredags var det så dags för fredagsmys dagen lång. Först skön Sjundemåla-promenad med Angelica och våra grabbar och sen lunch/fika och prat och så fram till em. Ett riktigt härligt sätt att starta helgen på. =)

Just det, i torsdags fick jag ju tupp-juck när Elliott sov och städade typ hela huset, hysteriskt snabbt, men oj så fint det blev. Det är ju det trixiga, att man vet ju aldrig hur lång tid man har på sig innan han vaknar, så det gäller att gno på för allt vad dammtrasan håller.

Snabbt hopp fram till fredag igen... Tog hand om 4 blåa IKEA-säckar med ren tvätt innan Fredrik hann hem från jobbet. Känner mig så otroligt duktig! *skryter* ;) Men det är verkligen allt eller inget, andra dagar orkar/hinner jag inte med nånting hemma. Så skönt bara när det är fint här hemma.


Elliott fredagsmyser

Taco-mys på kvällen, Elliott somnade som en stock för en gångs skull, annars kan det vara en halvtimme-45 min av ropande, sjungande och/eller joddlande innan han väljer att koppla av och sova. Fredrik och jag myste till det med film; The Proposal. Riktigt bra tyckte vi båda. En rom.com med innehåll, gott!!

Dagen har idag bjudit på Fars Dags-fika hos svärmor och svärfar, jättetrevligt och alldeles lagom avancerat. Elliott var på mycket gott humör och charmade både farmor och farfar med sitt bus. =) Sen lite lördagspromenad på stan hela familjen, mysigt!



Finklädd i ny Alfons-piké

Nu sitter jag och tar igen mig efter en skön promenad i mörkret med Johanna och Tuva. Härligt att kombinera både motion och prat, man behöver ju både och. =) Tack för att du bjöd med mig ut!!


*paus för nattning av lill-pojk*

Tillbaka.. Nu blir det lite kvällmacka och gott te och Änglar och demoner, ska bli spännande att se om den är något att ha, har hört lite olika.. Får nog erkänna att jag inte minns mycket av Da Vinci-koden, men jag tror jag gillade den. *eller?*

Är så himla glad över det verkar vara ett par tappra själar som faktiskt läser mitt klotter här. Skoj tycker jag!!! Nu har jag ju också förstått att det var en inställning som gjorde att man var tvungen att registrera sig för nått lustigt konto för att kunna kommentera, men nu går det att välja "anonym". Men ni får givetvis gärna tillkännage er, man MÅSTE ju inte vara HELT anonym... Eller hur Rebecka..? ;) *kram*

Jahopp, dags att fixa lite att äta... Ser fram emot våffel-ätande hos Nicklas och Angelica i morrn!

Häppåre!!










4 kommentarer:

  1. Hej Elin :) Vilken underbar blogg.
    Hoppas ni får en underbar helg.
    Kram Ann-Christine

    SvaraRadera
  2. 日本のあいさつです!
    /anon ;)

    SvaraRadera
  3. Hej Elin!

    Jag uppskattar verkligen att läsa din blogg, då känns ni inte så långt borta. Vi ska me till Linnéa, klättring lät ju väldigt spännande!

    Saknar dig kompis men vi ses snart.

    Krama familjen från mig, Tobbe hälsar!

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Låter som en toppenhelg det där!
    Tycker det är så roligt med bilderna på Elliott. Han har blivit så stor! (Tack förresten för tackkortet, så roligt med någonting annat än räkningar i posthögen)
    Ser fram emot att träffa honom (och hans föräldrar förstås) snart.
    Kram/Rebecka

    SvaraRadera